Aquest 茅s un gran cl脿ssic de la narrativa japonesa contempor脿nia, en qu猫 es reflecteix el conflicte cultural d鈥檜na societat que s鈥檈st脿 occidentalitzant, i alhora 茅s tamb茅 una mena de confessi贸 autobiogr脿fica, ja que la situaci贸 que s鈥檋i descriu, el naufragi d鈥檜n matrimoni entre dues persones que han deixat d鈥檌nteressar-se f铆sicament per貌 que es respecten i s鈥檈stimen massa per decidir-se a trencar, sembla una recreaci贸 de la vida de l鈥檃utor, que el 1930, despr茅s de llargues vacil路lacions, es va divorciar amistosament de la seva primera esposa. Per貌 el distanciament entre en Kaname i la Misako, el marit i la dona que protagonitzen la novel路la, no 茅s sin贸 un dels pols de la hist貌ria; l鈥檃ltre 茅s el contrast entre la mentalitat de la jove generaci贸, fortament occidentalitzada, i la que encarna el pare de la Misako, aferrat als costums tradicionals, com el teatre de titelles i les porcellanes, i tamb茅 a l鈥檃ntiga manera de satisfer el seu desig sexual, convivint amb una concubina jove i submisa, per tal que res no pertorbi les seves meditacions contemplatives.